اولین قسمت اصول طراحی خودرو بر اساس ایمنی هست. امروز تمام خودرو سازان جهان خودرو های خودشون بر اساس اصول ایمنی طراحی می کنن البته در ایران ایمنی خودرو اصلا اهمیتی نداره. کلا بدنه خودرو از دوقسمت قابل انعطاف و یک قسمت صلب و بدون تغییر شکل ساخته شده. قسمت جلوی ماشین تا ستون های جلوی ماشین قسمت قابل انعطاف هست و از ستونهای جلو تا عقب خودرو تا ستونهای عقب بدون تغییر شکل و کاملا صلب هستن. در تصادفات شاخ به شاخ که دو خودرو سرعت خیلی بالایی دارن شما شاهد جمع شدن جلو خودرو هستین در خودرو های استاندار نباید جلوی خودرو بیشتر از ستونهای جلو خم بشه چون اگه بیشتر از ستونهای جلو خم بشه با عث میشه قسمت صلب که نباید اصلا آسیب ببینه جمع بشه و جمع شدن این قسمت یعنی آسیب دیدگی شدید سر نشینان خودرو.طبق آزمونی که برای جلوی خودرو طراحی شده در داخل خودرو یک آدمک قرار میدن که این آدمک کامل به صورت بدن انسان شبیه سازی شده وبه تمامی قسمتهای این آدمک سنسور وصل هست تا میزان نیرویی که به فرد وارد میشه اندازه گیری بشه.ادامه دارد...
2 امتیاز + / 0 امتیاز - 1390/10/21 - 17:53 در ماشین سرا

(2 )