امروز سراغ عشق خودم میریم من خیلی عشق دارم چی کار کنم دیگه.این بار در مورد دوج چلنجر میگم خدمت دوستان.به دیدگاه توجه کنید + عکس.
1390/10/28 - 18:10 در ماشین سرا
دیدگاه
sasfh12

مختصری در مورد دوج چلنجر + عکس.
تولید دوج چلنجر از سال 1970 تا 1974 به طول انجامید. ولی تاریخچه ی این مدل تنها به زمان تولید ان محدود نمی شود. داستان چلنجر در واقع از 1967 اغاز می شود زمانی که تیم طراحی دوج تصمیم به طراحی چلنجر گرفتند. در زیر چند عکس از طراحی های اولیه ی چلنجر را مشاهده می کنید.

طراحان دوج از زمان اغاز کار طراحی چلنجر تا زمانی که به پایان مهلت مورد نظر کمپانی نزدیک می شدند هنوز بر روی طراحی نهایی چلنجر توافق نداشتند. به همین دلیل بیل برانلی ( مدیر بخش طراحی) تصمیم به ارائه ی طرح مورد نظر خودش که مورد قبول هم واقع شده بود، گرفت. که بعدا از همین طرح در مدل تولیدی کمپانی استفاده شد.
بیایید ناگاه دقیق تری به مدل تولید شده ی کمپانی بیندازیم! نخست بر روی قسمت جلوی خودرو تمرکز می کنیم جلوپنجره و چراغها در داخل قرار گرفته اند و حالت قدرتمندی را تداعی می کنند طراحی چهار چراغ را نیز نباید فراموش کرد که در زمان خودش طرح کمیابی محسوب می شد.

ویژگی قابل توجه دیگر چلنجر در طراحی متمایز قسمت جانبی خودرو است. خطوط جانبی خودرو بسیار قابل توجه و منحصر به فرد هستند چرا که حالت یک بطری را در ذهن ایجاد می کنند.(شخصا عاشق اون انحنای روی گلگیر عقب چلنجرم!) و همین طراحی ویژه نیز به عنوان نشانه ی شناسایی چلنجر محسوب می شود. چون در هیچ خودروی دیگری از این طراحی استفاده نشده است. چهار نوع درب موتور نیز در ان زمان برای چلنجر قابل سفارش بود که شامل: مدل استاندارد، مدل R/T، مدل T/A و مدل SHAKER می شد.
یک Muscle Car تنها نباید ظاهر خوبی داشته باشد! بلکه باید به وسیله ی عملکرد فنی مناسبی نیز پشتیبانی شود.
چلنجر این نیاز را با ارائه نه انجین مختلف که از یک مدل 6 سیلندر خطی شروع و به یک نیروگاه پرقدرت به نام 426 HEMI با هشت دهانه ی کاربراتور ختم می شد، پاسخ داده بود.
موتور 340 به اندازه ی کافی قدرتمند بود و نیز به اسانی بر روی هر خودرویی قابل نصب بود. مدل 383 به عنوان کوچکترین موتور گرانقیمت بلوک بزرگ شناخته می شد. انجین 440 بزرگترین موتور تولیدی کمپانی موپار بود و قدرت فوق العاده ای را به همراه داشت. خوشنام ترین نیز چیزی نبود جز 426 HEMI که اسب بخار بیشتری را نسبت به دیگر موتورها ارائه می کرد و مدلهای مجهز به این موتور به عنوان سریعترین های زمان خود شناخته می شدند.
.

.

.
رکورد 400 متر چلنجر با انجینهای مختلف:
340(275 اسب بخار): 14.8 ثانیه و 96 مایل بر ساعت
340 تی ای(290 اسب بخار): 13.99 ثانیه و 97 مایل بر ساعت
383 با کارب دو دهانه(290 اسب بخار): 15.1 ثانیه و 96 مایل بر ساعت
383 مگنوم ار/تی(335 اسب بخار): 14.3 ثانیه و 99 مایل بر ساعت
440 مگنوم ار/تی(375 اسب بخار): 13.8 ثانیه و 102 مایل بر ساعت
440 سیکس پک(390 اسب بخار و گشتاور 490 پاوندفوت یا 664 نیوتن متر): 13.4 ثانیه و 107 مایل بر ساعت
426 همی(425 اسب بخار و گشتاور 490 پاوندفوت): 13 ثانیه و 108 مایل بر ساعت
پ.ن: منظور از ار/تی همون R/T می باشد اونجوری فارسی انگلیسی قاطی می شد

1390/10/28 - 18:11
kulma

یه چلنجر هم در فیلم تند و آتشین هست که با یه موتور بیگ بلاک 900 اسب بخار روی چرخهاش قدرت خروجی داره عکسش رو هم دارم اگه خواستی بگو برات بزارم

1390/11/18 - 21:21
sasfh12

دمت گرم اگه داری بزار حال کنیم.مرسی از اینکه خوندی مطلب منو

1390/11/18 - 22:05
kulma

خواهش میکنم حتمآ میزارم ولی باید یه کم بگردم تو لب تاپ تا پیداش کنم ولی ارزششو داره

1390/11/18 - 22:09
sasfh12

ممنونم لطف میکنی.قربونت برم.

1390/11/18 - 22:10