یافتن پست: #کم

Alireza
Alireza
دریاچه گَهَر در میان رشته کوه اشترانکوه در استان لرستان واقع است.این دریاچه که به «نگین اشترانکوه» معروف است یکی از زیباترین دریاچه‌های طبیعی ایران به شمار می‌رود و به سبب نداشتن راه ماشین رو تا حد زیادی از خرابی و آلودگی به دست انسان به دور مانده‌است. دریاچه گهر حدود یک و نیم کیلومتر درازا و ۴۰۰ تا ۸۰۰ متر پهنا و ۴ تا ۲۸ متر ژزفا دارد.درختان بلوط، بید، بادام، پسته وحشی، گلابی وحشی، چنار، نارون، بلوط مازو، گردو، انجیر، زبان گنجشک، سیب، زالزالک، ارژن، کنار کهور، انار، گز، و موی وحشی می‌باشد. گل‌های لاله واژگون، شقایق، زنبق و لاله وحشی تاج خروسی و اختر می‌باشند.منطقه حفاظت شده اشترانکوه با حیات وحش متنوع شامل حیواناتی است از قبیل بز، قوچ، آهو، کل، پلنگ، گرگ، گراز، خرس قهوه‌ای، کفتار، روباه، شغال، خرگوش و انواع پرندگان مانند عقاب، کبک، شاهین، تیهو و آبزیان مانند مارماهی، لاک پشت، قورباغه و ماهی قزل آلای رنگین کمان و خال قرمز در این دریاچه زیست می‌کنند.مسیر دورود به دریاچه 1 ساعت با خودرو و 4 ساعت و نیم پیاده روی است و مسیر الیگودرز 2ساعت با خودرو و 1ساعت و نیم پیاده روی است
2 دیدگاه  •   •   •  1391/01/1 - 20:37
+8
sina
sina
خداوندا! عشقی را در دلهایمان جاری ساز
که به لطافت گلبرگ های سرخ زندگی باشد
و از دریای زلال و بی کرانت سرچشمه گرفته و به روح کوچک ما سرازیر شود،

و استقامتش را بتوان به کوهی مانند کرد

که هیچ گاه گردبادحوادث سنگ ریزه هایش را فرو نریزد،

و برای قلبهایمان دری بگذار که قفلی بر سرش باشد

که کلید آن فقط یکرنگی و صداقت است.

پس خداوندا هیچ گاه دلهایمان را از عشق خالی نکن

خدایا!

من به عنوان بنده حاجتم را گفتم

تو هم که خدایی !

امیدوارم اگر قرار به برآورده نشدنش هست ،

از حکمت تو باشد تا بی لیاقتی ما ...

ااااااااااااااااااااااااااااااااامین

♥♥♥♥♥♥ نوروز باستانی 1391 بر ایران و ایرانی پیروز و فرخنده ♥♥♥♥♥♥
دیدگاه  •   •   •  1391/01/1 - 15:54
+5
afsaneh heidari
afsaneh heidari
با صراحت بگو تو کدوم یکی هستی؟؟؟
متولد برج1---مغرور
متولد برج2---شرور
متولد برج3---عصبی
متولد برج4---زیبا
... ... ... ... ... ... متولد برج 5---مهربان
متولد برج6---پاک
متولد برج 7---دورو
متولد برج8---حسووود
متولد برج9---بدشانس
متولد برج10---دوست داشتنی
متولد برج11---دیونه اس
متولد برج 12---یه کله اش کمه
8 دیدگاه  •   •   •  1391/01/1 - 15:45
+4
سیاهه ای از آسمان
سیاهه ای از آسمان
@niusha-nini
یک شاخه رز سفید تقدیم تو باد
رقصیدن شاخ بید تقدیم تو باد
تنها دل ساده ایست دارایی ما
آن هم شب عید تقدیم تو باد
5 دیدگاه  •   •   •  1391/01/1 - 02:54
+9
مهراوه
مهراوه
من یه خواهر دارم یک سال از خودم کوچکتره..بچه که بودیم همیشه لباسهای شبیه به هم میخ[!]م مثل دوقلوها
راهنمایی که میرفتم یه لباس داشتم عکس میکی موس روش بود.عاشق این لباسه بودم
یه روز که شسته بودمش روی طناب که پهنش کردم یهو باد اومد و بردش
من هم بدون هیچ عذاب وجدانی بلوز خواهرمو برداشتم و گذاشتم توی کمد خودم!
خواهرم خیلی گریه کرد از گم شدن بلوزش ولی من که عذاب وجدان نداشتم{-7-}
دیدگاه  •   •   •  1391/01/1 - 00:33
+3
♥ نگار ♥
♥ نگار ♥
بر ما سالی گذشت
بر زمین گردشی دیگر
بر روزگاز حکمتی دیگر.
امید آنکه کهنه رفته ، نو همی آید به شادمانی.
بهارتون مبارک دوستای عزیزم
دیدگاه  •   •   •  1390/12/29 - 21:21
+3
محمد
محمد
هرروزتان نوروز، نوروزتان پیروز، پسوردتان مرموز، آپدیتتان هرروز، ماشینتان لکسوز، لکسوزتان کم سوز،
سال 91 مبارک
دیدگاه  •   •   •  1390/12/29 - 20:24
+4
sasan pool
sasan pool
هر که خوبی کرد زجرش میدهند

هر که زشتی کرد اجرش میدهند

باستان کاران تبانی کرده اند

عشق را هم باستانی کرده اند

هرچه انسانها طلایی تر شدند

عشق ها هم مومیایی تر شدند

اندک اندک عشق بازان کم شدن

نسلی از بیگانگان آدم شدند
دیدگاه  •   •   •  1390/12/29 - 17:42
+5
sasan pool
sasan pool
‫غم برون کن ز دل و باده بنوش
فصل سرمستی و دل باختگیست

چون بهار آمد و هستی نو شد
تو بدان جور جهان ساختگیست
چون فرصت کمه و شعرهم بیشتر از این نمیاد بقیشو خودمونی میگم.
دوستای گلم سال نو مبارک. بهترین آرزوها که سلامتی و شادیه رو براتون دارم.‬
{-35-}{-35-}{-35-}{-35-}{-35-}{-35-}{-35-}{-35-}{-35-}{-35-}{-35-}{-35-}{-35-}{-35-}{-35-}{-35-}{-35-}{-35-}{-35-}{-35-}{-35-}{-35-}{-35-}{-35-}{-35-}{-35-}{-35-}{-35-}{-23-}{-23-}{-23-}{-23-}{-23-}{-23-}{-23-}{-23-}{-23-}{-23-}{-23-}{-23-}{-23-}{-23-}{-23-}{-23-}{-23-}{-23-}{-23-}{-23-}{-23-}{-23-}{-23-}{-23-}{-23-}{-23-}{-23-}{-23-}{-49-}{-49-}{-49-}{-49-}{-49-}{-49-}{-49-}{-49-}{-49-}{-49-}{-49-}{-49-}{-49-}{-49-}{-49-}{-49-}{-49-}{-49-}{-49-}{-49-}{-49-}{-49-}
دیدگاه  •   •   •  1390/12/29 - 14:30
+3
Danial
Danial
دختر: می دونی فردا عمل قلب دارم؟ پسر: آره عزیز دلم دختر: منتظرم میمونی؟ پسر رویش را به سمت پنجره اطاق دختر بر میگرداند تا دختر اشکی که از گونه اش بر زمین میچکد را نبیند پسر: منتظرت میمونم عشقم ... ... ... دختر: خیلی دوستت دارم پسر: عاشقتم عزیزم ... بعد از عمل سختی که دختر داشت و بعد از چندین ساعت بیهوشی کم کم داشت هوشیاری خود را به دست می آورد به آرامی چشم باز کرد و نام پسر را زمزمه کرد و جویای او شد پرستار: آرووم باش عزیزم تو باید استراحت کنی دختر: ولی اون کجاست؟ گفت که منتظرم میمونه به همین راحتی گذاشت و رفت پرستار: در حالی که سرنگ آرامش بخش را در سرم دختر خالی میکرد رو به او گفت: میدونی کی قلبش رو به تو هدیه کرده؟ دختر: بی درنگ که یاد پسر افتاد و اشک از دیدگانش جاری شد: آخه چرا؟؟؟؟؟؟ چرا به من کسی چیزی نگفته بود و بی امان گریه میکرد پرستار: شوخی کردم بابا ! رفته بشاشه الان میآد
دیدگاه  •   •   •  1390/12/29 - 13:47
+2

تفکیک

جستجو برای
نوع پست توسط در گروه تاریخ