♥ نگار ♥
خرد بهتر از هر چه ایزد بداد
ستایش خرد را به از راه داد
خرد رهنمای و خرد دلگشای
خرد دست گیرد به هر دو سرای
ازو شادمانی وزویت غمیست
وزویت فزونی وزویت کمیست
خرد تیره و مرد روشن روان
نباشد همی شادمان یک زمان
چه گفت آن خردمند مرد خرد
که دانا ز گفتار از برخورد
کسی کو خرد را ندارد ز پیش
دلش گردد از کردهٔ خویش ریش
♥ نگار ♥
میخوام ایــن دلگریه هارو از چشــای تو بدزدم
یه نگاه به خونه بنداز هیچکی با تو نیست بجزغم
یه نـگاه به خــونـه بنـداز! یه نــگاه آیــــنـه ی دل
میبینی؟ هیچی نمونده! هیچی جز فکرای باطل
بسه این همه بهونه، بسه دیگه، بسه دیگه
بسه اشکای شبونه، بسه دیگه، بسه دیگه
میخوام این غمگریه هارو از چشـای تــو بدزدم
بگو از هرچی که میخوای بگو از هرچی بجزغم
بـگــــــو از زنــدگـــیٍ نــــو، بـگـــو از روزای روشن
دل بکن ازین سیاهی شیشه ی اندوه و بشکن
بردیا نجفی.
♥ نگار ♥
تو سرنوشت من نبود جز غم و دل شکستگی
عمری گذشت و از دلم هنوز نرفته خستگی
از دست روز و روزگار خسته و دلگیر شدم
همین شده دلیل من که از زندگی سیر شدم!....
♥ نگار ♥
تو کجایی سهراب ، آب را گل کردند
چشم ها بستند و چه با دل کردند
وای سهراب کجایی آخر ؟ زخم ها بر دل کردند
خون به چشمان شقایق کردند
تو کجایی سهراب که همین نزدیکی عشق را دار زدند …
♥ نگار ♥
الزاماً هر کی دوربین میخره عکاس نیست
الزاماً هر کی خوشگله مدل نیست
الزاماً هر کی خوش زبان چاپلوس نیست
الزاماً هر کی میخنده بی غم نیست
الزاماً هر کی با حجاب با حیا نیست
الزاماً هر کی آرایش میکنه فاحشه نیست
الزاماً هر کی زیاد کار میکنه حمال نیست
الزاماً هر کی هم صحبته دوست نیست
الزاماً هر کی باکره است هرزه نیست
الزاماً هر کی بچه بدنیا می اورد مادر نیست
الزاماً هر کی مینویسه نویسنده نیست
الزاماً هر کی نامرد مرد نیست
الزاماً هر کی زن نامرد نیست
الزاماً هر کی بوم نقاشی داره نقاش نیست
♥ نگار ♥
سیگار،سیگار، سیگار......دارم
از زندگی کلی گله دارم
سیگار،سیگار،سیگار.......دارم
از زندگی دل پری دارم
سیگار،سیگار،سیگار......دارم
از اینجا من نفرت دارم
سیگار،سیگار،سیگار.....دارم
...................................
من بجز این کار چاره ای ندارم
افسوس...
فقط...
افسوس...
پاکت سیگار"پیچگاژ"