یافتن پست: #تنها

قصۀ شیرین
مهرورزان ز زمان های کهن
هرگز از خویش نگفتند سخن
که در آنجا که تویی
برنیاید دگر آواز زِ من!
ما هم این رسم کهن را بسپاریم به یاد
هر چه میلِ دلِ دوست،
بپذیریم به جان؛
هر چه جز میلِ دلِ او،
بسپاریم به باد!
آه!، باز این دل سرگشتۀ من
یاد آن قصه شیرین افتاد:
بیستون بود و تمنای دو دوست.
آزمون بود و تماشای دو عشق.
در زمانی که چو کبک،
خنده می زد شیرین،
تیشه می زد فرهاد!
نه توان گفت به جانبازیِ فرهاد: افسوس،
نه توان کرد ز بیدردیِ شیرین فریاد.
کار شیرین به جهان شور بر انگیختن است!
عشق در جان کسی ریختن است!
کار فرهاد، برآوردن میلِ دلِ دوست
خواه با شاه درافتادن و گستاخ شدن
خواه با کوه درآویختن است.
رمز شیرینی این قصه کجاست؟
که نه تنها شیرین، بی نهایت زیباست
آن که آموخت به ما درس محبت می خواست:
جان چراغان کنی از عشق کسی
به امیدش ببری رنج بسی،
تبو تابی بُودَت هر نفسی.
به وصالی برسی یا نرسی!
سینه بی عشق مباد

(فریدون [!])
آخرین ویرایش توسط hajivandian در [1390/12/22 - 10:24]
1 دیدگاه  •   •   •  1390/12/22 - 10:20
+5
☺SAEED☻
☺SAEED☻
تنهايي را ترجيح ميدهم به تن هايي كه روحشان با ديگريست.............
دیدگاه  •   •   •  1390/12/22 - 09:57
+6
☺SAEED☻
☺SAEED☻
‎.آیا میدانید تنها 5درصد از کسانی که مطالب ما را میخوانند لایک میزنند 95 درصد مابقی عینهو کلوخ چشم دار فقط نگاه میکنند و می خندند!؟!؟
دیدگاه  •   •   •  1390/12/22 - 09:29
+1
مهسا
مهسا
حالا ديگر نه از حادثه خبريست نه از اعجاز آن چشم هاي آشنا از دل تنگي كه بگذريم تنهايي تنها اتفاق اين روز هاي من است!
دیدگاه  •   •   •  1390/12/22 - 05:08
+3
سحر
سحر
دلیل تنهایی مان اینست ای دوست :

دلمان پیش کسی است که حواسش پیش ما نیست

و حواسمان پیش کسی است که دلش پیش ما نیست .
دیدگاه  •   •   •  1390/12/22 - 01:08
+6
ramin
ramin
وقتی تنهاییم دنبال یارمیگردیم وقتی پیداش کردیم دنبال عیب هاش می گردیم وقتی از دستش دادیم دنبال خاطره هاش می گردیم وبازتنهاییم
دیدگاه  •   •   •  1390/12/22 - 01:04
+7
سحر
سحر
میدونی فلسفه بازی قایم باشک یا به قول خودمون قایم موشک چیه؟؟
که از بچگی بفهمیم یه روزی میاد که چشماتو باز میکنی میبینی هیشکی دور و برت نیست و تک و تنها موندی
5 دیدگاه  •   •   •  1390/12/22 - 00:53
+6
ronak
ronak
وقتی دودلی هایت را میبینم
گفتن " دوستت دارم " هایت

فقط
تنهاترم میکند!!
دیدگاه  •   •   •  1390/12/21 - 23:12
+5
ronak
ronak
دارم باری دیگر
متولد میشوم........... !

میخواهم این بار
تنها
از آن ِ تو باشم............
دیدگاه  •   •   •  1390/12/21 - 22:49
+7
ali rad
ali rad
هنوز هم مرا به جان تو قسم مي دهند مي بيني ، تنها من نيستم كه رفتنت را باور نميكنم..
دیدگاه  •   •   •  1390/12/21 - 22:43
+2

تفکیک

جستجو برای
نوع پست توسط در گروه تاریخ