یافتن پست: #رای

sina
sina
این علامت چیست؟؟؟؟؟
همه ما با این علامت به خوبی آشنا هستیم!
نشانه انگشت وسط که امروزه تبدیل به ابزاری شده تا فحاشی و تحقیر با ایما و اشاره را جایگزین معادل زبانی خود کند.
اما فلسفه وجودی این نشانه چیست؟
انگلستان و فرانسه در خلال سالهای 1337 تا 1453، جنگهای زیادی را باهم انجام دادندکه به جنگهای صد ساله موسوم است. در خلال این جنگها و در سال 1415، در جنگی معروف، به نام نبرد آگینکورت، سپاه فرانسه شکست سختی از سپاه انگلستان خورد.
اما پیش از این شکست، فرانسوی ها طرحی را برای ناکارآمد کردن سپاه انگلستان ارائه داده بودند.بخش بسیار کارآمد سپاه مقابل را تیراندازان ماهر انگلیسی و ولزی شامل می شدند. همانطور که می دانید، کمانداران، زه کمان را با استفاده از انگشت وسطشان می کشند و تیر را رها میکنند. از جانب مقامات فرانسوی، دستور رسید تا در صورت دستگیر کردن هر انگلیسی، فورا انگشت وسط او را قطع کنند
به این ترتیب آنها دیگر قادر به پرتاب تیر نخواهند بود.
از آن پس، در جنگهای مقابل، میان انگلیسیها مد شده بود که در صورتی که سربازان فرانسوی را مشاهده می کنند، انگشت وسطشان را به سمت آنها بگیرند تا با این حرکت
دیدگاه  •   •   •  1390/12/25 - 00:20
+2
Mitra Mohebbi
Mitra Mohebbi
میدانم از خود خواهی ست که من تو را برای خودم میخواهم،و تو هم انقدر مهربان و رئوفی که خود را متعلق به همه میدانی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
1 دیدگاه  •   •   •  1390/12/25 - 00:00
+7
مهسا
مهسا
هيچگاه برای شخصی که از دور برايت دست ت ميده دست ت نده...
چون دراکثـــر مواقع با تو نيست با پشت سريته..!
لذا ضايع ميشــــــــــی..
تو روحیـه ات تاثیر میذاره !
حالا بیا و درستش کن{-11-}
دیدگاه  •   •   •  1390/12/24 - 23:50
+3
Mitra Mohebbi
Mitra Mohebbi
شاعرها"هجران"میکشند

نقاش"تابلو"

زندانی"تنهایی"

دزد"سرک"

مریضها"درد"

ومن برای کشیدن

تو را انتخاب میکنم..عیبی ندارد..برایم ناز کن..
دیدگاه  •   •   •  1390/12/24 - 23:36
+4
☺SAEED☻
☺SAEED☻
شبی که گذشت خیلی هامون چیزی برای ترکوندن نداشتیم جز بغض
دیدگاه  •   •   •  1390/12/24 - 23:34
+3
☺SAEED☻
☺SAEED☻
دیگران برای خوابیدن قصه می گویند،ما قصه خود را می گوییم که دیگران بیدار شوند.
دیدگاه  •   •   •  1390/12/24 - 23:31
+3
ali rad
ali rad
تو زن نشدی

برای در حسرت ماندن یک بوسه...

تو زن شدی

برای خلق بوسه ای از جنس آرامش...

تو زن نشدی

... ... که همخواب آدم های بیخواب شوی...

تو زن شدی

که برای خواب کسی رویا شوی...

تو زن نشدی

که در تنهاییت، حسرت آغوشی عاشقانه را داشته باشی...

زن شدی، تا آغوشی در تنهایی عشقت باشی
دیدگاه  •   •   •  1390/12/24 - 23:10
+2
mah3a
mah3a
بزرگی وصیت کرد که برای سلامتی عقلتان هویج بخورید؛ همه خندیدند و کسی ندانست... که عقل همه در چشمشان است....
دیدگاه  •   •   •  1390/12/24 - 22:54
+7
مهسا
مهسا
آیا می‎‏دانید که دلفین‏ها آن قدر باهوشند که در طی چند هفته می‏توانند انسان‏ها را طوری تربیت کنند تا روی لبه استخر بایستند و برای آن‏ها ماهی پرت کنند؟{-36-}
دیدگاه  •   •   •  1390/12/24 - 22:53
+8
نیوشا
نیوشا
در ترول
واسه کیا پیش اومده؟؟
2 دیدگاه  •   •   •  1390/12/24 - 22:53
+8

تفکیک

جستجو برای
نوع پست توسط در گروه تاریخ