یافتن پست: #نیست

گرگ
گفت دانایی: که گرگی خیره سر،
هست پنهان در نهاد هر بشر!
لاجرم جاری است پیکاری سترگ
روز و شب، مابین این انسان و گرگ
زور و بازو چارۀ این گرگ نیست
صاحب اندیشه داند چاره چیست
ای بسا انسان رنجور پریش
سخت پیچیده گلوی گرگ خویش
وی بسا زورآفرین مرد دلیر
هست در چنگال گرگ خود اسیر
هر که گرگش را در اندازد به خاک
رفته رفته میشود انسان پاک

و آن که از گرگش خورد هر دم شکست
گرچه انسان می نماید، گرگ هست!
و آن که با گرگش مدارا می کند،
خلق و خوی گرگ پیدا می کند.
در جوانی جان گرگت را بگیر!
وای اگر این گرگ گردد با تو پیر
روز پیری، گر که باشی همچو شیر
ناتوانی در مصاف گرگ پیر
مردمان گر یکدگر را میدرند
گرگ هاشان رهنما و رهبرند
این که انسان هست این سان دردمند
گرگ ها فرمانروایی می کنند؛
و آن ستمکاران که با هم محرم اند
گرگ هاشان آشنایان هم اند
گرگ ها همراه و انسان ها غریب
با که باید گفت این حال عجیب؟

(فریدون [!])
آخرین ویرایش توسط hajivandian در [1390/12/27 - 12:51]
1 دیدگاه  •   •   •  1390/12/26 - 19:11
+8
ali rad
ali rad
در زمین عشقی نیست که زمینت نزند

آسمان را دریاب.............
دیدگاه  •   •   •  1390/12/26 - 19:10
+5
sasan pool
sasan pool
باور کن که نیازی نیست به یاد کسی که نیست ...... اولش ترسناک ، بعد دردناک ، و بعد آزاد و رها و شاد ........... فراموش می کنم!
2 دیدگاه  •   •   •  1390/12/26 - 19:08
+8
mah3a
mah3a
همیشه معذرت خواهی به معنای غلط کردم نیست

گاهی ینی خفه شو !
دیدگاه  •   •   •  1390/12/26 - 19:03
+9
mah3a
mah3a
تو میخندی.حواست نیست من آروم میمیرم تو می رقصیو من عاشق شدن رو یاد می گیرم

چه جذابی چه گیرایی

چه بی منطق به چشمات میشه عادت کرد توی دستای تو باید به سیگارم حسادت کرد

منو پک میزنی آروم خرابم می کنی از سر رژ لب روی ته سیگار تن من زیر خاکستر

منو پک میزنی آروم خرابم می کنی از سر رژ لب روی ته سیگار تن من زیر خاکستر

تنم میلرزه و میری حواست نیست هوامو کام می گیری حواست نیست

حواسم هست و میمیرم حواست نیست کنارت اوج می گیرم حواست نیست

تنم میلرزه و میری حواست نیست هوامو کام می گیری حواست نیست

حواسم هست و میمیرم حواست نیست کنارت اوج می گیرم حواست نیست

حواست نیست……………
2 دیدگاه  •   •   •  1390/12/26 - 18:44
+5
sasan pool
sasan pool
سالها رفت و هنوز

یک نفر نیست بپرسد از من

که تو از پنجره ی عشق چه ها می خواهی؟

صبح تا نیمه ی شب منتظری

همه جا می نگری

گاه با ماه سخن می گویی

گاه با رهگذران،خبر گمشده ای می جویی

راستی گمشده ات کیست؟

کجاست؟

صدفی در دریا است؟

نوری از روزنه فرداهاست

یا خدایی است که از روز ازل ناپیداست...؟
دیدگاه  •   •   •  1390/12/26 - 18:39
+2
sasan pool
sasan pool
از عشق مکن شکوه که جای گله ای نیست

بگذار بسوزد دل من مسئله ای نیست


من سوخته ام در تب ، آنقدر که امروز

بین من و خورشید دگر فاصله ای نیست


غمدیده ترین عابر این خاک منم من

جز بارش خون چشم مرا مشغله ای نیست


در خانه ام آواز سکوت است ، خدایا

مانند کویری که در آن قافله ای نیست


می خواستم از درد بگوییم ولی افسوس

در دسترس هیچکسی حوصله ای نیست


شرمنده ام از روی شما بد غزلی شد

هرچند از این ذهن پریشان گله ای نیست
دیدگاه  •   •   •  1390/12/26 - 18:32
+2
afsaneh heidari
afsaneh heidari
هرکی ارمنی بلده بخونه( هیراکرس متشون یسراف نزن روز یرایم راشف تدوخ هب یراد یلیخ منکیم ساسحا) هرکی هم ارمنی بلد نیست از آخر بخونه{-18-}{-18-}{-18-}
2 دیدگاه  •   •   •  1390/12/26 - 18:13
+10
payam65
payam65
هیچکس مثل من قلبش تیکه پاره نیست..................هیچکس
8 دیدگاه  •   •   •  1390/12/26 - 17:49
+2
payam65
payam65
عشق چیری نیست جز بارانی ازغم پشت یک لبخند
2 دیدگاه  •   •   •  1390/12/26 - 17:16
+3

تفکیک

جستجو برای
نوع پست توسط در گروه تاریخ