یافتن پست: #کم

Alireza
Alireza
ادبیات واژه زن در تاریخچه تمدن بشریت (طنز)

زنبق: در کتیبه های تخت جمشید به صورت زنبوق به کاربرده شده است – زن بوق – زن نفهم.

زنبور: در مصر باستان به زنی که دارای موهای بور و طلایی بوده با نام زنبور یاد شده است.

زنبیل: نیروی امنیتی اجتماعات زنانه – زنی که با بیل دفاع می کند – زن بیل به دست – گاهی در معانی زن کشاورز نیز آمده است.

زنجان: زن خوب – زن نایاب – سرور – همان زن است به شیوه صمیمانه – چیزی که همه مردها مجبورند بگویند.

زنجیر: زنی که مثل جیرجیرک همیشه صدا میکند – زن جیرجیرک صفت.

زنخدان (به فتح ز): زن خندان – زنی که همیشه و در همه حال می خندد.

زندان (به فتح ز): محل اجتماعات بانوان (محل تجمع جنس مؤنث) – عموماً ردیف اول کلاس.

زندان بان (به فتح ز): مرد جاهل – مردی که از زنان دانا مراقبت می کند.

زندانی (به فتح ز): (زن + دانی) زن دانا – به دلیل کمبود این نسل از زن اطلاعات زیادی از آن نداریم.

زنگوله: زنی که به راحتی گول میخورد – یا زنی که به راحتی مردی را گول می زند.

زننده: زن یک دنده – زن لجباز – زنی که روی حرف خود پافشاری می کند.

زنهار: زن حار – زن وحشی – زن زبون نفهم
دیدگاه  •   •   •  1390/12/26 - 17:12
+6
maryam
maryam
دعای باران چرا؟ دعای عشق بخوان! این روزها دلها تشنه ترند تا زمین. خدایا کمی عشق ببار.
دیدگاه  •   •   •  1390/12/26 - 15:48
+2
fowkes
fowkes
کاری ندارم که خونشون به مظلومانه ترین شکل پایمال شد(یا نه؟؟؟!!!)
کاری ندارم که جونشو یکی دیگه داد حالشو یکی دیگه برد(یا نه؟؟؟؟؟؟!!!!!!)
ولی افتخار میکنم ایرانیم چون کشورم کسایی رو داره که 8 سال مردونه خونشونو دادن تا غرور خاکمون حفظ بشه
1 دیدگاه  •   •   •  1390/12/26 - 14:01
+10
☺SAEED☻
☺SAEED☻
اولین چیزی که به ذهنت میاد چیه؟
1 جذابه
2 خوشگله
3 جوشتیپه
4 دوست داشتنیه
5 مغروره
6 هم خوشگله هم جذاب
7 خوش اندامه
8 تو قیافس
9 یه تختش کمه
10 از دماغ فیل افتاده
11 اوسگله
12 3میزنه
13 خیلی لوسه
14 با نمکه
15 بداخلاقه
16بچه درس خونه
17 نظر خاصی ندارم
9 دیدگاه  •   •   •  1390/12/26 - 13:58
+4
ronak
ronak
خسته ام...
از ...
از تـــــو نوشتن...!
کمی از خود می نویسم
این منم که
دوستت دارم...!
دیدگاه  •   •   •  1390/12/26 - 13:35
+10
ronak
ronak
..... رجز خوانی مرد{-39-}

به‌ نام خداوند مرد آ فرین که بر حسن صنعش هزار آفرین

خدایی که از گِل مرا خلق کرد چنین عاقل و بالغ و نازنین

خدایی که مردی چو من آفرید و شد نام وی احسن‌الخالقین

پس از آفرینش به من هدیه داد مکانی درون بهشت برین

خدایی که از بس مرا خوب ساخت ندارم نیازی به لاک، همچنین

رژ و ریمل و خط چشم و کرم تو زیبایی‌ام را طبیعی ببین

دماغ و فک و گونه‌ام کار اوست نه کار پزشک و پروتز، همین!

نداده مرا عشوه و مکر و ناز نداده دم مشک من اشک و فین!

مرا ساده و بی‌ریا آفرید جدا از حسادت و بی‌خشم و کین

زنی از همین سادگی سود برد به من گفت از آن سیب قرمز بچین

من ساده چیدم از آن تک‌درخت و دادم به او سیب چون انگبین

چو وارد نبودم به دوز و کلک من افتادم از آسمان بر زمین

و البته در این مرا پند بود که ای مرد پاکیزه و مه‌جبین

تو حرف زنان را از آن گوش گیر و بیرون بده حرفشان را از این

که زن از همان بدو پیدایش‌ات نشسته مداوم تو را در کمین!
دیدگاه  •   •   •  1390/12/26 - 12:44
+3
Behdad
Behdad
گاهی با خودم فکر می کردم بد ترین اتفاقی که برای کسی میتونه بیفته چیه که از اون بدتر دیگه نباشه؟

بی کاری ، بی پولی ، اعتیاد ، فقر ، نداری ، بدهکاری ، ورشکستگی ؟

بیماری، بستری شدن ، عمل جراحی و مریضی لاعلاج ؟

جنگ ، انفجار، تصادف،سوختن ، غرق شدن، سقوط از بلندی و قطع عضو ؟

سیل ،صاعقه ، آتش فشان ،زلزله و زیر آوار موندن؟

مرگ دوستان و عزیزان در جوانی و بی کسی؟

گرسنگی ، تشنگی ، دربه دری، تنهایی و غربت؟

دروغ ، فحش و دشنام شنیدن ، تهمت خوردن و بدنامی به ناحقی؟

خیانت ، جنایت، نامردی، دزدی و راهزنی دیدن؟

فراموش شدن، اسارت، زندانی شدن و ...

کمی که فکر می کنم می بینم ؛ همه اینها اتفاقاتی است که در زندگی هر کسی ممکن است پیش بیاید چیز دور از ذهنی نیست . بسیاری از اون ها جزوه زندگی ما هستند .من حاضرم همه را با هم داشته باشم ولی دوست نمک نشناس و بی معرفت ،بی شخصیت و پست صفت، مکار و حیله گر، نقش باز و هنرپیشه، بی مرام و نامرد نداشته باشم .
آخرین ویرایش توسط BEHDAD در [1390/12/26 - 11:40]
2 دیدگاه  •   •   •  1390/12/26 - 11:39
+6
sasan pool
sasan pool
حضور هیچ کس در زندگی ما اتفاقی نیست " خداوند در هر حضوری رازی نهان کرده برای کمال ما . خوش آن روزی که در یابیم راز این حضور را‬
دیدگاه  •   •   •  1390/12/26 - 11:17
+2
مهسا
مهسا
بیایید پارسی وار " زنها " را پاس بدارید... این بار اگر زن ِ زیبارویی را دیدیم هوس را زنده به گور کنیم اگر دختری را سوار کردیم جای شماره به او امنیت بدهیم او را به مقصد مورد نظرش برسانیم نه به مقصد مورد نظرمان! در تاکسی خودمان را به در بچسبانیم نه به او ! بیایید فارغ از جنسیت کمی مرد باشید
دیدگاه  •   •   •  1390/12/26 - 05:47
+10
امیرحسین هاشمی
امیرحسین هاشمی
اخه چرا انقدر زندگی مزخرفه ؟ خدایا نه upgrade نه reset ؟
شاید فقط واسه من اینطوریه واسه شما چطور ؟
2 دیدگاه  •   •   •  1390/12/26 - 02:35
+5

تفکیک

جستجو برای
نوع پست توسط در گروه تاریخ