یافتن پست: #کم

sasan pool
sasan pool
خب در این قسمت به سقف خودرو می پردازیم. اصول طراحی خودرو در قسمت سقف باید به گونه ای باشد که موقعه چپ کردن خودرو خم نشود یا اگه خم شود طوری باشد که ستون های وسط خودرو از بین نرود چون اگه ستون های وسط از بین برود باعث آسیب دیدگی شدید سرنشینان می شود.در مورد خودرو های 2 در اسپرت که ستون وسط نداریم ستون های جلو و عقب در موقعه چپ کردن خودرو نیرو زیادی تحمل می کنن معمولا این ستون ها ضخیم ساخته می شوند.خودرو های مثل پراید به دلیل ضعف در قسمت سقف در موقعه چپ کردن ستون وسط به راحتی جمع میشود که این عمل باعث میشود سرنشینان درون ماشین حبس بشوند در ماشینهایی که سقفشون کروک هست در داخل سقف یک شبکه طراحی شده که این شبکه نیرو جذب میکنه.نکته بسیار مهم در طراحی سقف این هست که این قسمت از خودرو 100 درصد به نوع خودرو بستگی دارد مثلا خودرو پژو 405 سقف محکمی دارد در عین حال ستون های وسط قوی هم دارد یا خودرو مثل آزرا سقفی سبکتر و ستون های قوی تر دارد.
دیدگاه  •   •   •  1390/10/22 - 12:17
+1
sasan pool
sasan pool
موضوع دوم تصادف از عقب خودرو هست. در تصادفات از عقب 3 نکته بسیار مهم است 1 جمع شدن عقب خودرو طوری که به سرنشینان عقب خودرو آسیب نرسه 2 حفظ تعادل خودرو 3 طراحی باک خودرو طوری که کمترین آسیب ببیند. این 3 اصل اساسی در طراحی خودرو در قسمت عقب خودرو است .در ماشینهای کوچک و مینی ون بارها شاهد بودیم که در تصادفات از عقب عقب ماشین طوری جمع شده که سرنشینان عقب خودرو به شدت آسیب دیدن یا حتی باعث مرگ سرنشینان شده. نکته مهم در طراحی عقب خودرو استفاده از ورق تقویتی در بدنه هست که این ورق ها باعث سنگین شدن خودرو در قسمت عقب میشود و دو مزیت دارد 1 ضربه گیر بودن در عین حال انعطاف پذیر هم باید باشد 2 بعد از تصادف شما می توانید خودرو خودتون کنترل کنید. خودرو پراید در پروژه x100 شرکت سایپا از این ورق های تقویتی در عقب خودرو پراید استفاده کردن که تا حدودی باعث بهبود عقب خودرو شده. در مورد باک معمولا باید از باک های چند لایه پلیمیری استفاده کرد چون باعث میشود بعد از تصادف امکان نشت بنزین کمتر بشود. نکته بعدی در طراحی عقب خودرو خصوصا در مورد خودرو های هاچ بک بسیار اهمیت پیدا می کند نحوی قرار گیری صندلی عقب
دیدگاه  •   •   •  1390/10/22 - 12:16
+1
ebrahim
ebrahim
حاج آقا بالای منبر سخنرانی میکرده ، ما اسرائیل را میگیریم اروپا را میگیریم امریکا رو هم میگیریم یه [!] بلند میشه میگه : حاج آقا اگه یک کم دیشتو بخوابونی ،عرب ست رو هم میگیری !!!!
دیدگاه  •   •   •  1390/10/22 - 10:11
+1
ronak
ronak
یکی‌ به من کمک کنه خوب
دیدگاه  •   •   •  1390/10/21 - 23:31
+4
ali rad
ali rad
لنگه های چوبی در حیاطمان گرچه کهنه اند و جیر جیر میکنند ... ولی محکمند … خوش به حالشان که لنگه همند
دیدگاه  •   •   •  1390/10/21 - 22:40
+2
ronak
ronak
دلم کمی خدا می خواهد کمی سکوت. دلم دل بریدن می خواهد کمی اشک .....کمی بهت ... کمی آغوش آسمانی کمی‌ دور شدن از این جنس آدم
دیدگاه  •   •   •  1390/10/21 - 22:23
+6
ronak
ronak
زندگی یک بازی درد آور است . زندگی یک اول بی آخر است زندگی کردیم اما باختیم . کاخ خود را روی دریا ساختیم لمس باید کرد این اندوه را . بر کمر باید کشید این کوه را زندگی را باهمین غمها خوش است . باهمین بیش و همین کمها خوش است زندگی را خوب باید ازمود . اهل صبرو غصه و اندوه بود
3 دیدگاه  •   •   •  1390/10/21 - 21:57
+7
امیرحسین
امیرحسین
بچه های مقیم تهران ، چیزی شبیه زلزله متوجه نشدین ؟؟؟ چند دقیقه پیش ، حدود 8.40 !! یا من توهم زدم
16 دیدگاه  •   •   •  1390/10/21 - 21:12
+6
-1
امیرحسین
امیرحسین
اول ترم...... 4 ماه وقت دارم درس بخونم آبان...... 3 ماه وقت دارم آذر...... 2 ماه وقت دارم دی..... هنوز چند هفته وقت دارم چند روز مونده به امتحان.... هنوز وقت هست واسه درس خوندن ... ... 2 روز مونده به امتحان.... فردا وقت دارم یک روز مونده به امتحان.... شب میشینم می خونم، این درس کاری نداره شب امتحان.... فردا صبح زود تمومش می کنم لحظاتی قبل از امتحان..... غلط کردم از ترم بعد درس می خونم!!! و این سیکل کماکان ادامه دارد.... :|
دیدگاه  •   •   •  1390/10/21 - 20:35
+8
رضا
رضا
گفتم دل را به پند درمان کنمش جان را به کمند سر به فرمان کنمش این شعله چگونه از دلم سر نکشد وین شوق چگونه از تو پنهان کنمش
دیدگاه  •   •   •  1390/10/21 - 20:10

تفکیک

جستجو برای
نوع پست توسط در گروه تاریخ